Reiki werkt met de levensenergie die overal om ons heen is. Met deze energie wordt het lichaam ontgift. Je kan het zien als een verontreinigde rivier. Wanneer het water zijn gewone gang gaat lijkt de rivier op het eerste oog gewoon schoon, daarmee krijg je het idee dat er niks aan de hand is. Onder water is het een ander verhaal, daar ligt de vervuiling opgeslagen in het slik. Dit kan ook gebeuren met een lichaam. Op het oog lijkt alles goed, maar er kunnen toch giffen zijn opgeslagen in het lichaam. Met een Reiki behandeling zorg je ervoor dat deze giffen daadwerkelijk los komen en worden opgenomen in de lichaamsvloeistoffen. Op deze manier worden de schadelijke stoffen meegenomen en geëlimineerd. Bij elke Reiki behandeling wordt dit proces herhaald tot alle giffen zijn verdwenen. Wanneer dit het geval is zal het lichaam in balans komen en weer gezond zijn.

Water drinken na Reiki

Zoals boven beschreven gaan de giftige stoffen mee met lichaamsvloeistoffen. Met dit idee in je achterhoofd zul je begrijpen dat het drinken van water het proces op positieve manier beïnvloed. Het lichaam wordt namelijk voorzien van schoon water dat meer afvalstoffen kan opnemen en kan afvoeren. Dit is ook de reden dat het sowieso belangrijk is om water te drinken, maar zeker op de dag van een Reiki behandeling.

Te weinig energie

Het is een natuurlijk proces dat deze giftige stoffen zich ophopen in het lichaam en wanneer het lichaam in goede conditie is dan zullen deze stoffen worden meegenomen en verdwijnen. Het komt regelmatig voor dat het lichaam niet in goede conditie is en de energie mist om dit werk te doen. Het gevolg ervan is een ophoping van schadelijke stoffen, die niet worden afgevoerd. Dit is uiteindelijk schadelijk voor het lichaam. Door Reiki behandelingen krijgt het lichaam meer energie en kan het aan de slag gaan met deze schadelijke stoffen.

Dat het lichaam te weinig energie heeft kan verschillende oorzaken hebben zoals; geen beweging, gebruik van medicatie, ongezond eten of slechte gewoontes. Het is daarom verstandig om te kijken naar jouw leefstijl om te achterhalen waar de oorzaak kan liggen. Je hebt kunnen lezen dat wanneer het lichaam te weinig energie heeft het gevolg is dat giffen zich ophopen. Wanneer dit te hoog wordt zal de balans in het lichaam omslaan, wat ziekte tot gevolg heeft. Dit proces kan je dus omkeren door je leefstijl aan te passen, waarbij Reiki een goede ondersteuning is. Naast Reiki kunnen sporten, voeding, coaching en yoga onderdeel uitmaken van een nieuwe leefstijl.

Claudia Kolk over “Coaching”

“Iedere succesvolle persoon heeft een coach” zegt de zelf succesvolle Dan Pena. Waarom coaching zo zinvol is? Omdat je zicht krijgt op die dingen die je in de weg staan om een leuker en succesvoller leven te leiden. Zelf heb je het niet altijd door wat je doet. Of je weet het wel, maar krijgt er geen grip op. En je omgeving… is niet altijd volledig eerlijk. Als je dan ook nog gaat werken met een holistisch coach, dan ga je helemaal volledig door de wasstraat. En werk je niet alleen met je persoonlijkheid en je mentale stuk, maar ook aan je emotionele, fysieke en spirituele stukken. Je lost duurzaam en volledig op en geeft ruimte voor groei op alle vlakken. Wil je meer weten over mijn manier van coaching bekijk mijn website www.claudiakolk.nl.

Claudia Kolk over “Yoga”

Waarom yoga zo goed voor je is? Yoga werkt op alle onderdelen van je systeem door. Letterlijk betekent het eenheid. Ja, het maakt je fysieke lichaam sterk, lenig en in balans. En door beweging help je je lichaam ontzuren en geef je je lymfesysteem de ruimte. Maar bij de meer traditionelere vormen van yoga, doe je niet alleen aan fysieke oefening. Je werkt ook met ademhaling en meditatie. Je ruimt dan emotionele blokkades op, vergroot je mentale kracht en verruimd je bewustzijn. Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn website www.yogatijdkampen.nl.

Marco over “Voeding”

Te weinig eten, ten opzichte van je energiebehoefte, kan zorgen voor veel gezondheidsproblemen. Dit kunnen vervelende kwaaltjes zijn zoals moe, lusteloos, chagrijnig en concentratiestoornissen. Maar het kan ook tot ernstigere problemen leiden. Hier een aantal oorzaken en gevolgen op een rij.

    • Je lichaam gaat spieren afbreken voor energie. Dit leidt tot verlies van spiermassa, verlies van kracht en je voelt je hierdoor sneller moe.
    • Je gehele metabolisme vertraagt met ongeveer 20-30%. Je lichaam gaat dus veel minder verbruiken. Hierdoor gaat het afvallen na een tijdje minder snel waardoor je telkens minder moet gaan eten voor hetzelfde effect.
    • Er blijven te veel afvalstoffen in je lichaam achter door de afbraak van onder andere spiermassa. Je kunt daar hoofdpijn van krijgen en misselijk van worden.
    • Je schildklier gaat ook in een spaarstand werken waardoor je metabolisme nog meer vertraagt.
    • Door te weinig eten krijg je ook minder vocht binnen waardoor je kunt uitdrogen, dit kan nierfalen tot gevolg hebben.

 

Dit zijn een paar oorzaken en gevolgen die ik kan opnoemen, maar er zijn er meerderen. Wil jij meer weten over voeding en een voedingsadvies? Neem dan contact op met mij via www.sportschoolvandijk.nl/contact

Marco over “Sporten”

Dat bewegen gezond is, weet iedereen inmiddels wel. Toch beweegt lang niet iedereen voldoende. Misschien dat de volgende redenen er wel voor zorgen dat je meer gaat bewegen!

1. Goed voor je hersenen en geheugen
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat de hersenen gebaat zijn bij regelmatig sporten. Het is nog niet helemaal duidelijk waarom het precies zo is, maar wel dat het zo is. Gedacht wordt dat bewegen de bloedsomloop bevordert. Zo komt er meer zuurstof in je hersenen en dat is goed.

2. Meer zin in seks
Sporters zijn actiever in bed. De verklaring is volgens wetenschappers simpel: sporters hebben meer zelfvertrouwen en zijn tevreden met hun lichaam. Daarnaast verkleint veel bewegen bij mannen de kans op erectiestoornissen.

3. Minder stress
Door te sporten, maakt je lichaam onder andere endorfine en serotonine aan. Beiden staan bekend als gelukshormonen. Ook voedingsmiddelen die de serotonineproductie in je hersenen vergroten, zouden je humeur verbeteren. Endorfine heeft een kalmerend en pijnstillend effect.

4. Sterke botten
Je botdichtheid neemt na je dertigste af, waardoor ze steeds brozer worden. Sporten helpt dit tegen te gaan. Om sterk te worden en te blijven, moeten botten belast worden. Doe een sport waarbij je botten je gewicht dragen, bijvoorbeeld hardlopen.

5. Een gezond hart
Bewegen heeft effect op de belangrijkste oorzaken van hartaandoeningen. Het voorkomt dat je aders verstopt raken en verlaagt de bloeddruk. Ook vermindert het de kans op andere risicofactoren zoals diabetes, verhoogd cholesterolgehalte, overgewicht en aderverkalking.

6. PMS en menstruatiepijn
Regelmatig sporten vermindert bij vrouwen premenstruele pijnen. Volgens onderzoekers komt ook dit weer door het vrijkomen van de stof endorfine. Het verzacht de pijn en heeft een kalmerend effect. En wist je dat wanneer je tijdens de laatste fase van de menstruatiecyclus beweegt je meer vet verbrand! Ook kun je in die fase langer sporten zonder moe te worden.

7. Versoepelt de overgang
Ook voor vrouwen in de menopauze is van belang om te blijven bewegen. Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat het beoefenen van een sport overgangsklachten als opvliegers, nachtelijk zweten, slapeloosheid en prikkelbaarheid vermindert. Daarnaast vertraagt in de overgang de stofwisseling en is het moeilijker om buikvet te voorkomen. Sporten voorkomt die extra kilo’s.

8. Positief effect op de spijsvertering
Als je last hebt van je darmen, bijvoorbeeld obstipatie of een opgeblazen gevoel, zal je waarschijnlijk niet altijd zin hebben om te gaan sporten. Toch kun je veel baat hebben bij meer bewegen en wel gaan. Bewegen heeft namelijk een enorm positief effect op je spijsvertering.

9. Goede lichaamshouding
Hebben de eerst acht punten je nog niet overtuigd? Misschien motiveert het je dat uit verschillende onderzoeken blijkt dat sporters zich beter voelen dan mensen die helemaal niet bewegen. Ze zitten beter in hun vel en stralen dit ook uit. Ook hebben sporters een betere lichaamshouding en hebben ze minder last van klachten als rugpijn.

10. Meer energie
Voel je je futloos en lukt het je echt niet om jezelf van de bank te slepen om in actie te komen? Realiseer je je dan dat je lichaam door beweging op gang komt. Je hart en longen worden aan het werk gezet en onder andere je bloedcirculatie verbetert. Al na een paar weken regelmatig sporten voel je je energieker en heb je meer zin in dingen. Probeer vaste sportmomenten te prikken of spreek met iemand af om het makkelijker vol te houden.

Wil jij ook meer beweging in je dagelijks leven? Bekijk onze website www.sportschoolvandijk.nl